miercuri, 9 noiembrie 2011

Toyota Land Cruiser – 60 de ani de legendă în off road

"Good thinking, good products"
O legendă în Valea Regilor


Căldura şi apusul de foc profilat la orizont te îndemnau la somn. Eram în a șasea zi de aventură în Valea Regilor. Plănuisem această ieșire de când achiziționasem superba Toyota Land Cruiser V8. Doream să îmbinăm confortul cu puterea motorului într-o escapadă în lumea misterelor și legendelor. Auzisem de farmecul safari-urilor auto din deșertul egiptean, de cucerirea dunelor și a furtunilor de nisip, de măreția piramidelor, de exoticul obiceiurilor și răcoarea binevenită a oazelor uitate de hărți din mijlocul deșertului. Luxorul, mormintele lui Ramses III, Ramses IV, Ramses IX, al vestitului Tutankamon precum și celelalte obiective de pe partea apuseană a Nilului fuseseră lăsate în urmă de caii putere ai motorului turbodiesel D-4D de 3.0 litri.


Pierdută în vraja momentului, nu-mi venea nimic în minte. Priveam doar sigla de pe bordul maşinii, conturată pe umbra piramidelor ce apăreau la orizont şi brusc ... m-am trezit pe alte tărâmuri pline de tradiții și istorie...

Departe, exista un imperiu condus de un împărat puternic. Aflat în război, acesta îşi chemă slujitorii şi le ordonă să construiască o maşină cum nu se mai văzuse până atunci, care să reziste vremurilor şi de care să audă toţi urmaşii săi....
În 1941, armata imperială japoneză ocupă Filipine. Printre capturile de război se găsea Fordul Bantam MKII. Conştienţi de avantajele unei astfel de maşini, militarii au comandat uzinelor Toyota o maşină asemănătoare. Asfel apare modelul AK, adoptat imediat sub numele de Yon-Shiki Kogata Kamotsu-Sha, fiind mai curând un camion compact. Imediat după apariţia acestuia s-a dorit dezvoltarea modelului în ceva asemănător Jeep-ului folosit de armata SUA. Astfel, în 1942 Toyota scoate pe piaţă prototipul AK10 cântărind o jumătate de tonă.


Era începutul Land Cruiser-ului.



Pornind de la acest concept, în 1951, Toyota, tot la cererea militarilor, produce primul „Jeep”, vestitul Toyota BJ asemănător Land Rover-ului britanic şi mult mai puternic decât Jeep-ul american. Au trecut 3 ani până când, în 1954 directorul tehnic al Toyota, Hanji Umehara, denumeşte modelul Land Cruiser.

"În Anglia am avut un alt concurent - Land Rover. Am dorit să intrăm pe piaţă cu un nume care nu ar suna mai puţin demn decât cel ale concurenţilor noştri. Iată de ce am decis ca maşina noastră să poarte numele de Land Cruiser" îşi amintea el.


Au urmat seriile 40,50,60,80,90,LC,100 culminând în prezent cu seria V8. În cei aproape 60 de ani de existenţă Toyota Land Cruiser a fost folosită în cele mai dure condiţii, dovedindu-şi tot timpul renumele devenind sinonim al maşinii 4x4 de teren.


Puţine maşini şi-au păstrat în timp renumele, însă doar una singură se distanţează (atât în competiţii cât şi la vânzări): Land Cruiser-ul. Modernul V8 continuă tradiţia “străbunilor” off-road, acum aceste caracteristici fiind îmbinate cu cerinţele clientului spre confort, manevrabilitate, siguranţă şi eleganţă, facând faţă tuturor condiţiilor, inclusiv celor ivite în fața noastră: o dună imensă de nisip. Dintr-o limuzină de lux, V8-ul nostru se transformă imediat în “animal” dezlanţuit în situaţii extreme de off-road, depășind obstacolul în cea mai mare siguranță.



Succesul Land Cruiser-ului se poate deduce din numărul total de maşini vândute din 1952 până în 2006 şi anume 5.117.304. O cifră impresionantă şi greu de egalat. Nisip, sol pietros, pante abrupte, praf, căldură, distanța de peste 2500 km, nimic nu a făcut ca excursia cu Land Cruiser-ul V8 să nu fie o adevărată plăcere.

Noaptea ne învăluia, iar lumina liniştitoare ce venea de la bord făcea ca sentimentul de confort şi siguranţă să fie ca acasă. Mai aveam puţin şi ajungeam la Cairo. Escapada noastră în deșert se terminase. De mâine toate acestea vor rămâne în urmă, iar noi, împreună cu bunul prieten Land Cruiser V8, ne întoarcem acasă.

Today Tomorrow Toyota



Aceasta a fost etapa 17 a concursului SuperBlog 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu