sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Cu Michelin eşti în siguranţă

Anul acesta am devenit majoră. Am 18 ani de când conduc. Îmi amintesc cum, în primele luni, mă apostrofau unii şoferi experimentaţi: „Domnişoară, cine ţi-a dat carnetu’?”, la care eu nu aveam decât un singur răspuns: „Poliţia”.

Am condus mai multe mărci de maşini, însă 90% au fost Dacii: până acum 6 ani o Dacie 1310, căreia-i spuneam „Trocuţa”, după care aproape am plâns când a plecat din parcare, iar în prezent un Logan 1.6. Ştiu să schimb o roată de pe vremea când îmi făceam ucenicia de şofer pe Dacia 1310 a părinţilor şi care, pe lângă faptul că ruginea văzând cu ochii, avea majoritatea pieselor vechi. La fel erau şi anvelopele. La un moment dat făceam cel puţin câte o pană pe lună, iar anvelopele erau atât de uzate, încât cu greu distingeai pe unde au fost şanţuri cândva. La un moment dat am cumpărat anvelope Michelin, tot second. De atunci am început să uit cum se foloseşte crick-ul.

Iarna aceasta va fi prima în care voi folosi anvelope de iarnă, pentru simplul fapt că Logan-ul a sosit echipat cu anvelope de vară pe care nu le-am schimbat de 6 ani. Toamna aceasta, legislaţia m-a deteminat să iau decizia de a-mi echipa corespunzător mijlocul de transport, de a face ca singura zonă de contact a maşinii cu solul să se producă în condiţii optime.

Mă adresez vouă, celor care aţi întârziat cu echiparea maşinii, reamintindu-vă că pentru maşină iarna a început deja, odată cu scăderea temperaturii sub 7 grade Celsius. Oferiţi-i maşinii anvelope de iarnă de calitate, marca Michelin! Vă va mulţumi printr-o frânare de două ori mai scurtă decât în cazul anvelopelor de vară, iar distanţa de frânare fiind mult redusă (cu 6 metri). Cauciucul rămâne flexibil şi oferă maximum de aderenţă la temperaturi scăzute. Este important ca anvelopele să fie în concordanţă cu tipul şi mărimea prevăzute în certificatul de înmatriculare, scopul lor fiind creşterea siguranţei transporturilor rutiere şi a participanţilor la trafic.


Michelin asigură o frânare eficientă pe zapadă şi pe drumuri ude, un control mai bun al autovehiculului, aderenţă, stabilitate şi flexibilitate imbatabile. Veţi fi uimiţi de manevrabilitatea pe care o dau anvelopele Michelin de iarnă, în comparaţie cu anvelopele de vară.

Nu-mi vine să cred în ce condiţii de risc am condus maşina în vremea când cauciucurile maşinii aveau perforări, crăpături şi rupturi pe toată suprafaţa de rulare. În timp am învăţat să conduc după bunul plac al anvelopelor, astfel încât să le cresc durata de viaţă: m-am ferit de gropi, borduri, şine de tramvai, accelerări bruşte, am verificat lunar presiunea din anvelope deoarece din cauza temperaturii scăzute se pierde presiune.

Conducerea preventivă nu trebuie uitată chiar dacă maşina este echipată cu anvelope Michelin. Ştim cu toţii că iarna trebuie să păstrăm o mai mare distanţă în timpul mersului. Curbele, chiar şi cunoscute, nu le luăm cu aceeaşi viteză ca în timp de vară. Sistemul de frânare ABS mă ajută să opresc maşina în condiţii de siguranţă, fără riscul de a bloca roţile şi a pierde controlul.

Consideraţi acest articol un mesaj de aducere aminte a ceea ce este mai important atunci când vă aflaţi la volanul confortabilei voastre maşini. Ideea nu este a mea, ci este o iniţiativă pentru siguranţa rutieră, susţinută de Michelin.

Pentru a nu exista niciun dubiu în ceea ce priveşte O.G. nr. 5/2011: "toate categoriile de autovehicule trebuie dotate cu anvelope de iarnă atunci când circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu