duminică, 6 noiembrie 2011

Asus K53SV - O alegere pentru toate gusturile

Soarele roșu de toamnă, dispare grăbit la orizont. Zilele devin mai scurte, lungile seri de iarnă se apropie inevitabil. Îmi întorc privirea și gândurile spre tastatura și monitorul din față. Proiectul, primit în această după-masă, trebuia terminat până dimineață.

Programul de proiectare rula incredibil de greu pe vechiul meu desktop, obosit deja de atâtea “upgrade-uri” suportate în timpul anilor. Sursa și placa video dădeau semne clare de “deces” tehnic, zgomotul făcut de coolere făceau ca liniștea serii să fie alungată de huruitul motoarelor încinse peste măsură. Carcasa greoaie de metal, colivie de praf în devenire, radia o căldură suspectă “asortată” cu miros de cauciuc încălzit. Noaptea de lucru abia începea. Cu toate acestea, zâmbetul și buna dispoziție, împreună cu un sentiment de automulțumire și plăcere copilărească îmi umpleau seara. Hardughia de tablă zgomotoasă devenea amintire.

Sătulă de defecțiuni continue și presată de lucrările care veneau în valuri peste mine îmi achiziționasem în această dimineață laptop-ul mult visat. Coșmarurile mele erau de domeniul trecutului. Asistam la ultimele “zbateri” ale amicului doborât, în timp ce-mi transferam ultimele date.


Pe birou “trona”, în toată splendoarea, noul partener de muncă, un Asus K53SV-SX379D i7-2630QM. Privirea de femeie cochetă dezmierda formele perfecte ale noului partener, iar textura din aluminiu durabil cu aspect unic îmi satisfăcea în totalitate simțul estetic. Lupta cea mai dură fusese dusă în alegerea configurației optime scopurilor mele. Dacă din punct de vedere estetic noua serie K53 de la Asus se impusese imediat în fața competitoarelor și asta datorită ochiului format în cumpărături de clasă, factorul tehnic mi-a stimulat din greu neuronii și cunoștințele din domeniu.

Sunt arhitectă și lucrez mult în domeniul grafic, cu programe sofisticate, deci era necesar un procesor superior, memorie RAM suficientă și o placa grafică dedicată cât mai puternică. Mă săturasem să stau minute în șir până vechiul desktop efectua o comandă, să nu mai zic de „înghețările” repetate ale display-ului. După căutări interminabile am ales, din oferta Oktal, configurația ideală: un procesor i7-2630QM, susținut de 8.192 MB de memorie, asortat unei plăci video dedicate NVIDIA GeForce GT 540M împănate cu 2048 MB memorie video DDR3.


O astfel de configurație îmi acordă, într-un raport preț/calitate imbatabil, posibilități multitasking, multimedia și jocuri nelimitate. Un avantaj care a contat mult în alegere a fost tehnologia Super Hybrid Engine care oferă o autonomie de până la 25% mai mare față de alte configurații similare. Fiind mult timp pe teren, un interval de 5-6 ore în plus autonomie înseamnă pentru mine enorm. Aşadar nu voi mai căuta prize pe şantiere.


Gata și cu valurile de căldură generate de “ex-ul” PC, tehnologia ASUS IceCool făcând ca amplasarea componentelor interne generatoare de căldură să fie montate departe de zona de interacțiune cu utilizatorul. Astfel, porțiunea palm rest-ului rămâne tot timpul sub cea a corpului uman. Un avantaj suplimentar, având în vedere volumul mare de muncă precum și pozițiile incomode de operare pe saci de moloz, cărămizi sau, în cel mai bun caz, pe genunchi, este tehnologia ASUS Palm Proof care detectează atingerile neintenționate ale touchpad-ului prevenind mișcarea cursorului.

Nu am neglijat nici momentele de relaxare, doar un partener adevărat îţi este mereu alături. Sistemul audio High Definition cu Boxe Altec Lansing va aduce muzica ascultată la o calitate de invidiat, iar NVIDIA GeForce GT 540M va reda filmele HDMI la claritate maximă.


- Mamiii! Pot să mă joc la tine pe “…top” jocul cel nou?
Vocea fetiței mele m-a adus din nou la realitate. O nouă ocazie să mă felicit pentru alegerea făcută.
- Da, iubire, până la culcare e al tău...
Un “monstru” al tehnicii devenea astfel înlocuitor al firavei Barbie, uitată acum într-un colț, depășită de minunile “…top-ului” mamei!



Articolul reprezintă proba 16 a concursului SuperBlog 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu