joi, 20 octombrie 2011

Yaris – Generația Geniu

...sau... “Îmblânzirea soacrei”
O ploaie rece, măruntă, de toamnă cernea fără întrerupere de aseară. Conform mentalității românești, “un strop de ploaie te face şofer”, oraşul era sufocat. Coloane întregi de mașini, bară la bară, transformau bulevardele în coloane infinite de “patrupezi” cauciucați de vară.


În Toyota mea, un Yaris Sol, aşteptam de 15 minute în parcarea din fața gării sosirea ei, suprema soacră. Venea! Venea să-şi viziteze băiatul și nepoata (pe mine, cantitate neglijabilă, victimă colaterală, mă ignora din start). Până la sosirea personajului, butonam plină de încântare sistemul mutimedia Toyota Touch - sistem inteligent de acces şi control al funcțiilor on-board, cu ecran tactil de 6.1", color. Sistemul de navigaţie și serviciile web nu încetau să-mi satisfacă plăcerea copilărească. Yaris este o maşină de oraş compactă şi ingenioasă. Stilat şi agil, Noul Yaris dispune de o tehnologie accesibilă utilizatorului.



Absorbită de sunetul impecabil al sistemului audio, lăsasem forfota oraşului undeva deoparte, când un bocănit isteric mă trezi la realitate. Venise!

“Deschide, dragă, odată uşa asta că mă înmoi cu totul! Plăteşte hamalul și urcă și tu bagajele astea că sunt ruptă de oboseală!” (normal, că la vagonul de dormit cu care venise, s-o fi stând în picioare...). Aoleo!...o stivă de bagaje trona în mijlocul drumului. Noroc cu programul Optimo al noului Yaris. Exteriorul său având un aspect atât de îngrijit, nici nu te-ai putea gândi că interiorul său e atât de mare, decât atunci când te afli la volanul ei și, în plus, rabatarea scaunelor din spate face ca litrajul portbagajului să crească simţitor.


În timp ce-i “serveam” un uscător de păr cuplat la mufa USB din torpedou (torpedou cu rol de minibar prin sistemul de ventilație pentru păstrarea la rece a alimentelor/băuturilor), am pornit, apăsând butonul “Engine Start/Stop” prin intermediul telecomenzii de acces inteligent. Profitând la maxim de camera video pentru marșarier, am reuşit să mă strecor profesionist din parcarea devenită neîncăpătoare. Observam cu coada ochiului cum soacrei i se lungeşte uşor faţa de uimire. Mâinile-i umblau ca furnicile pe finisajele de clasă, dar mândria-i, incomensurabilă prin definiție, nu o lăsa să scoată nici un cuvânt de laudă.


“Vai, dragă, cu aglomeraţia asta o să ajungem mâine acasă… puteai să iei și tu un taxi să mă aștepți, că aștia știu și se descurcă mai bine cu toate scurtăturile!...”. Am tras brusc de volan intrând pe o străduţă lăturalnică, provocându-i tartorei un scurt icnet de spaimă. “Stai, mamă, liniştită, că prioritatea numărul 1 pentru Toyota este siguranţa: ABS cu distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD), sistemele de asistenţă la frânare (BA), de control al stabilităţii (VSC), de control al tracţiunii (TRC) și, nu în ultimul rând, posibilitatea dotării cu până la 9 airbag-uri împreună cu scaunele cu tehnologie de reducere a riscului de traumatism cervical (WIL). Yaris este prima maşină proiectată de Toyota în concordanţă cu noile sale norme de siguranță, mult mai stricte.”

Mi-am întors faţa să nu-mi vadă “rânjetul” de satisfacţie provocat de figura-i mută de uimire şi neştiință, marcată de o gură uitată deschisă.


În compactul Yaris, creat pentru deplasarea în oraş, având o rază de barcaj de doar 4,7 m și ajutată de senzorul de ploaie, într-o ambianță muzicală discretă ce ne izola de infernul exterior, mă strecuram cu o adevărată plăcere pe alei, astfel că în 15 minute eram acasă. Obişnuită cu o Dacie 1310 din dotare, uimirea soacrei atinsese cote maxime... Călcându-şi mândria spuse: ”Bravo, mamă, … aşa maşină, aşa şofer!”. Era de bine. Din partea ei, era lauda maximă. Știam că, din acea zi, nu voi mai fi o “ignorată” ci voi avea locul meu clar în inima ei.

Mulţumesc, Yaris!
De la bord, un articol pentru SuperBlog, etapa numărul 8.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu