sâmbătă, 10 septembrie 2011

Biz - succesul afacerilor tale

Nici pe departe nu scriu în momentul de faţă despre ceva la care mă pricep....poate chiar de aceea sunt tentată să scriu. Mi se par interesante discuţiile în care persoane „cu greutate” în mediul afacerilor vorbesc despre un brand sau altul.


În vremea copilariei mele erau câteva branduri consacrate de care îmi amintesc cu drag: salamul de Sibiu, Lolek şi Bolek (guma de mestecat), Polar (îngheţata), plasa de un leu, Eugenia, tenişii de Drăgăşani şi multe alte nume sau simboluri pe care le promovam fără să ştim sau, mai bine zis, fiind lipsite de concurenţă, nici nu aveau nevoie de promovare.

Cine nu a auzit de Biz? Acesta ar fi punctul de plecare într-un studiu pe care l-aş face dacă aş fi expert în branding şi, probabil aş constata că tinerii întreprinzători şi cei consacraţi chiar s-au folosit de acest brand, adolescenţilor le-a trecut pe la ureche, copiii mici au zis măcar o dată Biz în joaca lor. Au rămas pensionarii care îţi povestesc cu nostalgie de brand-urile tinereţii lor. Totodată, rudele noastre, ale fiecăruia, din mediul rural, dacă tot au apucături urbane instalându-şi internet, de ce nu ar citi revista Biz?....Aceasta pentru început, pentru că în aer proaspăt îţi vin şi idei de afaceri, iar Biz le face de succes.

Brand-ul Biz a fost de la bun început, undeva prin anul 2000, un nume, o calitate, un simbol, care a câştigat in timp rezonanţă. Se pare că Biz a reuşit să înţeleagă nevoile, dorinţele şi perspectivele clienţilor. Asta nu înseamnă că, fiind foarte bine plasat pe piaţă cei care se ocupă de promovare pot „croşeta”. Nu, îi văd mereu investind în cercetarea şi construirea brand-ului pentru că un brand bun oferă un mesaj foarte clar, confirmă credibilitatea clienţilor, motivează cumpărătorii.

Despre un brand ţi-e greu să vorbeşti de rău. Faptul că rosteşti un nume cu rezonanţă, porneşti de la premisa învingătorului: succesul garantat. Cand spui Biz ai adăugat în minte valoare. Pentru mine o marcă devine brand dacă o aud sau o văd de cel puţin cinci ori. Sunt o modestă blogger-iţă care se încadrează în grupul ţintă al brandului Biz şi care ar vedea, în perspectivă, implicarea în activităţi destinate copiilor deoarece oamenii de afaceri cărora se adresează Biz au familii, copii, iar cariera fiecăruia este strâns legată de viaţa pesonală. Nu vreau să fac analize de audit (nu că nu m-aş pricepe), însă echipa Biz, de la redactori, producători şi consultanţi, până la fotografi, ştiu exact ce au de făcut, altfel după 11 ani ar fi fost un brand cel puţin prăfuit. Dar nu este aşa.

Dacă tot îmi expun ideile, aş sintetiza câteva obiective pe care le văd eu esenţiale în promovarea unui brand:

- Conştientizarea – atunci când un client devine conştient de existenţa unui brand, este posibil să-l şi încerce
- Loialitatea – clienţii sunt loiali unui brand odată ce şi-au format acest obicei. Există, mai ales în perioadele de instabilitate economică, excepţia consumatorilor care vânează produsele cele mai ieftine. Însă ca orice excepţie, aceasta întăreşte regula.
- Unicitatea - evidenţierea elementelor distinctive prin diversele modele de publicitate.

BIZuindu-te pe noi, vei reuşi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu