luni, 16 august 2010

Frumuseţile României

Îmi amintesc cu drag ce făceam anul trecut pe vremea aceasta. Eram într-un oraş din România unde oamenii păşesc liniştiţi pe stradă, unde nu se vede stress-ul pe faţa lor, unde până şi aerul este primit cu drag de plămâni, de-altfel zona de Munte este aproape.

Revăd în fiecare an Sibiul, iar impresiile mele despre acest oraş rămân aceleaşi: atmosferă medievală, forfotă nezgomotoasă a turiştilor care rămân cu gura căscată plimbându-se pe aleile pietruite, amabilitatea săsescă, sinceră.
Pentru ca admiraţia mea să atingă cote înalte, era în desfăşurare Festivalul Medieval. Te simţeai teleportat în secolul al XVII-lea, văzând în stânga şi-n dreapta trecători în diferite ţinute de epocă, calfe, dansuri şi alte obiceiuri vechi, unele păstrate, altele nu.



Nu am avut timp să vizitez tot ceea ce aş fi dorit însă, de fiecare dată când ajung în Sibiu nu pierd ocazia de a mă relaxa prin Muzeul Satului, cel mai mare şi bine amenajat din ţară unde, dacă este timp frumos, poţi petrece o zi întreagă fără să te plictiseşti.
Dacă ajungeţi, chiar şi pentru o zi, în acest minunat oraş, vă recomand:
Palatul Brukenthal
Capela Sfintei Cruci
Turnul Sfatului
Turnul Olarilor
Casa Artelor
Podul Mincinoşilor
Parcul sub Arini
Nici Mărginimea Sibiului nu se lasă mai prejos, întâlnind locuri minunate la doar câţiva kilometri de oraş: Păltiniş, Răşinari (satul natal al lui poetului Octavian Goga şi al filozofului Emil Cioran), Biertan (unde s+a dscoperit celebra tăbliţă purtând inscripţia latină “EGO ZENOVIUS VOTUM POSUI”), Cisnădioara, Bazna, Cornăţel.


Dacă v-am deschis apetitul asupra acestui colţ de ţară, vă puteţi înscrie la acest Concurs la care tocmai particip.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu